Finn svar på spørsmålene dine
Bestille
Kan jeg kansellere bestillingen min?
Kan jeg kansellere bestillingen min?
Vi skjønner det, vi ombestemmer oss også! Selv om vi ønsker kunne, når en bestilling er lagt inn, kan vi ikke endre eller kansellere den på dette tidspunktet. Vi håper å ha et kanselleringsvindu en dag i fremtiden. Skulle varen(e) ikke fungere, sørg for å bytte til en foretrukket stil eller returnere for refusjon. Som en påminnelse er innenlands returfrakt gratis.
Hva om jeg vil snakke med noen?
Hva om jeg vil snakke med noen?
Vi ønsker å snakke med deg også! Kontakt oss hvis du har spørsmål, bekymringer eller tilbakemeldinger. Vi kommer garantert tilbake til deg innen 48 timer. Vær imidlertid oppmerksom på at henvendelser sendt på fredager vil få svar påfølgende mandag, men muligens tidligere.
Hvordan kan jeg betale?
Hvordan kan jeg betale?
Betalinger
På SoundStoreXL.no er alle priser opplyst i norske kroner NOK inkl. mva
Betaling gjøres med følgende:
Kort
Mastercard
Mastercard Debit
Ingen kortgebyrer tillegges.
Beløpet heves først på kortet ditt når varene sendes fra oss. Det vil aldri bli trukket et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.
Vipps
Ingen gebyrer tillegges.
Bankoverføring
Ingen kostnader
Du overfører hele beløpet i NOK til vår bankkonto i Spar Nord Bank A/S:
BIC / SWIFT-kode: SPNODK22
IBAN nr.: DK4490041120451924
Når betalingen er mottatt vil vi sende varene til deg.
Betaling med EHF Faktura
Offentlige foretak (skoler, kommuner osv) har mulighet til å betale med EHF-fakturering hos SoundstoreXL. Betallingsvilkår for EHF-fakturering er 30 dager fra fakturadato.
Gavekort
Når du bruker gavekortet, kan du bare bruke én kupongkode per. kjøp.
Frakt og levering
Hvor lang tid vil det ta å motta bestillingen min?
Hvor lang tid vil det ta å motta bestillingen min?
Standard frakt tar normalt 2-3 virkedager.
Har bestillingen min blitt sendt?
Har bestillingen min blitt sendt?
Når vi sender bestillingen din, vil du motta en e-post med en sporingskode (sjekk spamfilteret ditt om nødvendig).
Hvis bestillingen ennå ikke er sendt, er det sannsynligvis fordi det er en eller flere restordrevarer på bestillingen din. Se leveringstider på ordrebekreftelsen.
Returer og refusjoner
Hvordan returnerer jeg et produkt?
Hvordan returnerer jeg et produkt?
Hvis du ønsker å sende en vare retur, skal du gjøre følgende:
1)Download og print returskjema.
2) Fyll ut returskjema.
3)Pakk varene og legg ved returskjema.
4)Send pakken til oss.
VIKTIG: Pakkeshop Returlapp har vår mottakeradresse tastet inn automatisk. Skriv din egen informasjon under bestillingsinfo.
- Legg én eller flere returlapper i handlevognen og gjennomfør kjøpet
- Vi sender den/de kjøpte returlap(per) til deg på mail.
- Print returlapp og fest den forsvarlig på pakken.
- Innlever pakken i den nærmeste Bring pakkeshop
Bring returetikett får du kjøpt på linket her: Returetikett Bring
Vær oppmerksom på at når du sender en vare i retur til oss, blir pakken sendt til Brings pakkelager i Norge, som sender pakker videre til vårt kontor i Danmark hver 14. dag.
Beskrivelse
Ved kjøp av en Bring pakkeshop returlapp er din pakke automatisk forsikret opp til 100.000 kr.
OBS! Det er ytterst viktig at pakken maksimalt veier 20 kg. Overstiger pakken den maksimale vekt, vil restbeløpet bli oppkrevet etterfølgende.
Returnering av varer:
- Skriv IKKE på emballasjen.
- Bruk BARE klar tape på emballasjen.
- Salgsemballasjen må være pakket inn før du sender varen.
- Varen skal mottas hos oss slik at den kan selges igjen som en ny vare.
- Når du returnerer til oss er det viktig at originalemballasjen er intakt.
- Husk å legge ved returlapp eller en kopi av ordrebekreftelsen
Skader du, skriver du på eller mister du emballasjen, er det en verdiforringelse av varens verdi og derfor vil det bli fradrag i prisen ved returnering av dine varer.
Som minimum blir det fratrukket min. NOK 300,- av prisen på en vare hvis den originale emballasje er skadet, eller opp til 40% av varens pris hvis det f.eks. returneres uten original emballasje.
Så derfor er det viktig å pakke varen, med original emballasjen, godt inn - enten i en kasse eller med bobleplast, hvis du ønsker å returnere en vare.
Det må bare brukes klar tape på original emballasje!
Eventuel medfølgende software må ikke være aktivert eller plombering brudt. Kort fortalt, må varer alltid returneres og mottas hos oss i minimum samme stand som da de ble avsendt herfra. Derfor ber vi deg sørge for at varen er forsvarlig pakket inn.
Vi mottar ikke pakker sendt pr. efterkrav eller sendt til posthus eller pakkeshop.
Varer uten returrett blant annet: skaffevarer, varer klippet etter mål, pickups, in-ear hodetelefoner, software og produkter som etter åpning ikke kan selges igjen.
Opp til 100 dagers returrett
Når du kjøper varer på vår webshop gjelder vår vanlige returrett på 30 dager, men er forutsettningene under oppfyldt kan du angre kjøpet i opp til 100 dager etter kjøpet er foretatt.
Det er bare et par betingelser:
For å ha 100 dagers returrett på din vare må du være oppmerksom på at varen skal returneres og mottas hos oss i uskadet stand og at vi mottar varen i ubrudt original emballasje. Det må være hevet over enhver tvil at varen ikke har vært pakket opp.
Har varen vært åpnet / pakket opp / testet / brukt eller emballasjen er skadet, bortfaller den utvidede 100 dagers returrett, og vi behandler returneringen i henhold til kjøpsbetingelsene.
Tilbakebetaling:
Du får tilbakebetalt det beløp, du har betalt til SoundStoreXL ved kjøpet raskest mulig og senest 7 dager etter vi har mottatt varen.
BEMERK:
Vi kontroller ALLTID våre returvarer og du kan miste ditt kjøpsbeløp helt eller delvis, hvis varens verdi er forringet fordi et eller flere av følgende forhold gjør seg gjeldende:
- Du reelt har tatt varen i bruk.
- Den er blitt skadet, mens du hadde ansvaret for den.
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten, som følger av plombering, varetype mm..
- Emballasjen som også betraktes som en del av varen er skadet og/eller varen bærer preg av å ha vært åpnet, og ikke kan pakkes ned og selges igjen som en ny vare.
- Bedriftskunder, EAN- og offentlige kunder har ingen returrett med mindre annet er avtalt skriftlig.
Se våre kjøpsbetingelser: klikk her
Hvor lang tid vil det ta å motta refusjonen min?
Hvor lang tid vil det ta å motta refusjonen min?
Refusjoner behandles innen 7 dager fra vi mottar varen(e).
Hvordan sender jeg et produkt til reparasjon?
Hvordan sender jeg et produkt til reparasjon?
Hvis der skjer en feil på et produkt innen garantiperioden (12 måneders garanti fra kjøpsdato + 12 måneders reklamasjonsrett), skal du gjøre følgende:
- Utfyll vår online reparasjons-skjema.
- Send det utfylte reparasjons-skjema til oss.
- Avvent vårt svar med anvisninger for reparasjon.
- Send produktet i henhold til våre anvisninger (ofte kan varen sendes direkte til produsenten, da det avkorter reparasjonstiden)
- Når du sender pakken MÅ du legge ved:
Betingelser for reparasjon
- Varen må sendes forsvarlig pakket inn og helst i originalemballasje.
- Hvis den opplyste feil ikke observeres, eller feilen skylles et annet produkt enn fremsendte, pålegges et undersøkelsesgebyr på DKK 400,- inkl. moms. Beløpet oppkreves pr. faktura, og må betales før varen returneres til deg.
Vi betaler forsendelsekostnader i forbindelse med returneringen av varen etter endt reparasjon (bare privatkunder)
Vi sørger for å dekke dine utgifter for tilbakeleveringen, men bare hvis du benytter våre returpakkelabels og kun hvis reparasjonen er omfattet av garantien eller er reklamasjonsberettiget (bare privatkunder)
Reparasjon av Pioneer DJ Utstyr (Controllere, Headset, Høyttalere osv.)
Følg linket her: http://repair.pioneerdj.com/customer/claim/
OBS:
1. Under "Country of Purchase" skal velges "Denmark"
2. Under "Dealer Where Purchased" skal velges "Music Group Denmark A/S"
Generelle spørsmål
Hva er åpningstidene dine?
Hva er åpningstidene dine?
Vi er online på chatten hele døgnet: klikk på chat-knappen nedenfor.
Telefonene er åpne på +45 70273041 alle hverdager mellom 10:00 og 16:30 unntatt fredag (10:00 til 16:00)
Mail: info@soundstorexl.no
Hva er dine byttevilkår?
Hva er dine byttevilkår?
Kjøpsbetingelser for privatkunder
Klikk her for å se handelsbetingelser for bedriftskunder
SoundStoreXL og denne webshop vil fremover benevnes som “selger, oss, vi, vår, webshoppen”, mens den direkte kjøpende kunde hos SoundStoreXL A/S vil benevnes som “kunde, deg, din, du, ditt”.
Adresse:
SoundStoreXL
Norddigesvej 4
8240 Risskov
Danmark
info@soundstorexl.no
Tlf. +45 70273041
Aksjeselskap
Org. nr: 925573310
Etableringsår: 2011
Levering
Alle priser opplyst på vår webshop tillegges en fast fraktpris. Fraktprisene kan variere alt etter ordrens størrelse, leveringssted og vekt. Vi forbeholder os retten til å oppkreve den reelle fraktpris, såfremt det er snakk om varer som overskrider fraktselskapenes standarddimensjon- og vektbegrensninger. Kjøper vil naturligvis blive opplyst om dette, før ordren gjennomføres.
Bemerk at du under ordreavgivelse har mulighet for å angi en alternativ leveringsadresse. Denne kan benyttes såfremt det bestilte utstyr skal leveres på en sekundær adresse f.eks. på din arbeidsplass.
Hvis du gjerne vil vite hvem som leverer din ordre, kan du logge inn på "Min konto" via vår webshop, hvor det i de fleste tilfeller er opplyst, hvem som leverer ordren. Såfremt dette ikke er opplyst, er du velkommen til å sende oss en mail.
Betaling
På webshoppen kan det betales med nedenstående betalingsmidler. Når betaling er mottatt sender vi varene til deg.
Kort
Mastercard
MasterCard Debit
Beløpet trekkes først på kortet ditt, når varene sendes fra webshoppen. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det, du har godkjent ved kjøpet.
Bankoverførsel
Ingen gebyrer
Du overfører totalbeløpet til vår bankkonto i Spar Nord Bank A/S:
BIC / Swift code: SPNODK22
IBAN nr.: DK4490041120451924
Gavekort
Ved bruk av gavekort, kan det bare benyttes én gavekortkode per kjøp.
Priser
Vi tar forbehold for prisfeil på siden og forbeholder oss retten til å annullere en handel, hvis det er oppgitt feil pris på hjemmesiden, da disse er autoberegnet. Den automatiske bekreftelse på bestillingen, som genereres ved kjøp, er derfor en kopi av handlekurven og ikke vår aksept på at handlen gjennomføres.
Det er mulig for deg å se dine tidligere ordrer ved loginn på vår nettbutikk. Etter log inn kan du f.eks. printe kjøpsfaktura og lignende.
Toll
Pris for fortolling: Den som frakter varen (i de fleste tilfeller Posten, Bring, UPS eller GLS) tar som regel betaling for fortollingsjobben. Dette er ikke et gebyr til Tollvesenet, men en betaling fraktselskapet tar og denne ER BETALT av SoundStoreXL og innkludert i prisen på varen.
Returvarer / Angrerett
Les mer her: Returnering
Du har 30 dagers angrererett, når du handler på webshoppen
Angreretten utløper 30 dager etter den dagen du;
1. har mottatt din vare
2. får den sidste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3. får det siste parti, eller den siste del i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om levering av en vare, som består av flere partier eller deler
Du må benytte vårt returskjema for angrerett og sende kopi av denne med i retur.
Du kan ikke angre ved blot å nekte mottakelse av varen uten samtidig å gi oss tydelig meddelelse om dette.
Visse varer kan i kraft av deres art ikke returneres med vanlig frakt. Dette gjelder vanligvis for varer over 30 kg eller 2 meter i lengden.
Varer unntatt fra angreretten
Webshoppen forbeholder seg retten til ikke å ta demovarer, bestillingsvarer, bestillingskjøp og skaffevarer i retur. Det kan f.eks være varer avkortet i metermål etter din bestilling, eller varer fremstilt spesielt til deg. I tillegg gjør vi oppmerksom på, at følgende varegrupper ikke tas i retur, da det er umulig å vurdere i hvilket omfang de har vært benyttet: pickups, pickupnåler, pærer, væsker, maling og lignende, men dog ikke begrenset til de nevnte artikler.
Hvis du ønsker å sende en vare i retur, må du følge denne guide for vare-returnering:
Betingelser for returnering
Alle returneringer må skje etter avtale med oss for å være gyldige. Det er derfor ikke mulig å returnere en vare, uten forutgående avtale.
Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav.
Varer tas bare i retur i ubrutt originalemballasje, og såfremt eventuel medfølgende software ikke er aktivert. Kort fortalt, må varer alltid returneres og mottas hos oss i minimum samme stand som de ble avsendt herfra, så derfor ber vi deg sørge for, at varen er forsvarlig pakket inn. Du har nemlig selv ansvaret for varen, frem til vi mottar den. Ta derfor vare på ditt track and trace nummer.
Vi ber deg legge ved en kopi av ordrebekreftelsen sammen med varen eller annen dokumentasjon for ditt kjøp.
Hvis du benytter din angrerett, refunderer vi kjøpsbeløpet mottatt fra deg, herunder leveringkostnader (dog ikke ekstrakostnader som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste form for standardlevering, som vi tilbyr og aldri mer enn du selv har betalt ved kjøpet), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 30 dager fra den datoen, hvor vi har mottatt meddelelse om din beslutning om å angre denne avtalen.
OBS. Vær her oppmerksom på at du selv står for fraktkostnader når du returnerer en vare til vårt lager. De fraktkostnader vi tilbakebetaler ved benyttelse av angreretten er derfor bare frakten fra vårt lager og frem til deg som kunde. Husk å benytte vår returetikett: https://soundstorexl.no/produkter/1184-pakkelabels/205886-bring-pakkeboks-returetikett-maks-20-kg/
Vi gjennomfører tilbakebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttet ved den opprinnelige transaksjon, med mindre du spesifikt har innvilget i annet. Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen, frem til vi har mottatt varen i retur, med mindre du før det har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.
Tilbakebetaling:
Du får tilbakebetalt det beløp, du har innbetalt til oss for selve varen ved kjøpet så fort som mulig og senest 30 dager etter du har meddelt oss, at du angrer kjøpet.
Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte kjøpet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbakeføres beløpet til det betalingskortet, du brukte ved kjøpet.
Du kan ikke få tilbakebetalt et høyere beløp enn du har betalt.
BEMERK:
Vi kontroller alltid våre returvarer og du kan miste ditt kjøpsbeløp helt eller delvist. Dette skjer hvis varens verdi er forringet fordi et eller fler av følgende forhold gjør seg gjeldene:
- Du reelt har tatt varen i bruk
- Den er blitt skadet, mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndterert varen på annen måte, enn det var nødvendig, for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måten, som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten, som følger av plombering, eller aktiverer medfølgende software eller lisenser mm.
- Emballasjen som også betraktes som en del av varen er skadet, og varen bærer preg av å ha vært åpnet, og kan ikke pakkes ned som en ny vare.
- Du har fått levert en vare som er fremstilt etter dine spesifikasjoner eller varer som har fått et tydelig personlig preg.
- Du har inngått en avtale om et spesifikt haste-, reparasjons- eller vedlikeholdsarbeid som du på forhånd utførlig har anmodet om.
- Du har fått levert en vare som må antas å bli forringet eller foreldet raskt.
Hvis noe er galt med varen (reklamasjonsrett)
Reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven dekker feil som identifiseres under vanlig anvendelse og dekker ikke skader eller feil som er forårsaket hvis produktet er brukt ukorrekt eller p.g.a. dårlig vedlikehold og uautoriserte inngrep. Ønsker du å klage på mangler eller feil på produktet, må dette gjøres innen rimelig tid til SoundstoreXL.no.
Reklamasjonen må skje senest to år etter at forbrukeren overtok produktet.
Hvor fort må jeg reklamere?
Du må reklamere innen ”rimelig tid” etter, at du har oppdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter, at manglen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Varen sendes etter forutgående avtale til:
Music Group Denmark A/S
Norddigesvej 4
8240 Risskov
Danmark
Att.: Reklamasjon
Reparasjon
Før du returnerer varen, bes du opplyse oss, hva problemet er, så detaljert som mulig.
I visse tilfeller kan reparasjonstiden minimeres ved at du sender produktet til verkstedet, så kontakt oss for nærmere avtale.
Bruk gjerne vårt reparasjonskjema og husk å legge ved en fakturakopi
Det er ikke et krav, men det letter vår saksbehandling, og minimerer ekspedisjonstiden for reklamasjonen.
Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt per oppkrav eller lignende.
Hvis der skjer en feil på et produkt innen garantiperioden (6 måneders garanti fra kjøpsdato + 18 måneders reklamasjonsrett), skal du gjøre følgende:
1. Fyll ut vårt online RMA-skjema.
2.Send det utfyllte RMA-skjema til oss.
3. Avvent vårt svar med anvisninger for reparasjon.
4. Send produktet i henhold til våre anvisninger (ofte kan varen sendes direkte til produsenten, da det forkorter reparasjonstiden).
- Når du sender pakken MÅ du legge ved:
Vi kommer tilbake til deg innen 24 timer på hverdager.
Betingelser for reparasjon
- Varen skal sendes forsvarlig pakket inn og helst i originalemballasje.
- Hvis den opplyste feil ikke observeres, eller feilen skyldes et annet produkt enn fremsendte, pålegges et undersøkelsesgebyr på DKK 400,- inkl. moms. Beløpet oppkreves pr. faktura, og må innbetales før varen returneres til deg.
Vi betaler forsendelseskostnadene i forbindelse med returneringen av varen etter endt reparasjon (bare privatkunder).
Vi sørger for å dekke dine kostnader for tilbakeleveringen, men bare hvis du benytter våre returpakkelapper og bare hvis reparasjonen er omfattet av garantien eller er reklamasjonsberettiget (bare privatkunder)
Kjøpslovens vanlige regler
Hvor annet ikke er spesifisert i overstående tekst følger vi kjøpslovens vanlige regler.
Kontrakten er utformet og inngås på norsk og er ikke tilgjengelig på vår webshop, hvorfor du bør printe og ta vare på ordrebekreftelsen. Vi forbeholder oss retten til å annullere en handel, hvis det er oppgitt feil pris på hjemmesiden, da disse kan være autoberegnet. Den ordrebekreftelsen som genereres ved kjøp, er derfor en kopi av handlekurven og ikke selgers aksept på at handlen gjennomføres.
Hvad gjør vi med dine personlige opplysninger (persondatapolitikk)
For at du kan inngå avtale med webshoppen, trenger vi følgende opplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
Mailadresse
Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formål, å kunne levere varen til deg.
Ingen personlige opplysninger som registreres på vår webshop blir på noe tidspunkt overdratt, solgt eller gjort tilgjengelige for tredjemand. Alle informasjoner oppbevares på betryggende vis, og er kun tilgjengelige for våre betrodde medarbeidere.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling brukes en sikker kryptert metode gjennom det benyttede webshopsystem. Det er en godkjent tilbyder med godkjennelse fra E-merket.
Shopsystemet anvender cookies til styring av innholdet i handlekurven. En cookie er kort fortalt betegnelsen for en fil som gjemmes på kjøpers egen PC. Vi benytter disse cookies til å gjenkjenne kunder og for eksempel huske, hvilke varer som er i handlevognen når du handler online i vår webshop. Det er dessuten mulig for deg å be systemet gjemme dine egne adresseopplysninger til neste besøk . Ønsker du på et senere tidspunkt å slette de informasjoner som lagres via cookies, kan dette skje via browserinnstillingene. I Internet Explorer skjer det eksempelvis via menyen "Funksjoner" og menypunktet "Internetinnstillinger".
Dessuten registrerer vi den IP-adresse hvor fra kjøp foretas. Denne informasjonen finner normalt ingen anvendelse, men kan brukes i en eventuel politietterforskning. IP-adressen oppbevares så lenge, det er nødvendig i forhold til en eventuel politietterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Personopplysningene registreres hos Music Group Denmark og oppbevares i fem år, hvor etter opplysningene slettes.
Når der innsamles personopplysninger via vår website, sikrer vi, at det alltid skjer ved avgivelse av ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om presis, hvilke opplysninger, som innsamles og hvorfor. Direktøren og kundeservicemedarbeidere hos Music Group Denmark A/S har tilgang til de opplysninger, som registreres på deg. Den dataansvarlige på webshoppen er Direktør Anders Iversen.
Som registrert hos Music Group Denmark A/S har du alltid rett til å gjøre innsigelse mot registreringen. Du har også rett til innsikt i, hvilke opplysninger, som er registrert på deg. Disse rettigheter har du etter Persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Music Group Denmark via info@soundstorexl.no
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine
personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.
Loggregistrering
Vi anvender en loggstatistikk på vår webshop, hvilket betyr at et statistikk-system samler opp informasjon, som kan gi oss et statistisk bilde av, hvor mange besøkende vi har, hvor de kommer fra og hvor på vår webshop de dropper ut mv.
Loggstatistikken anvendes bare med det formål å opptimere vår webshop.
Du kan fritt velge å få din mailadresse lagt til på vår mailingliste i webshopsystemet. Etter å ha blitt lagt til, vil du løpende motta nyheter og annen informasjon vedrørende vår webshop. Denne service kan når som helst meldes til og fra etter ditt ønske.
Når du er registrert i vårt webshopsystem, har du i henhold til persondataloven alltid rett til å gjøre innsigelse mot registreringen og til å få innsikt i de opplysninger, som vi har på deg. Du kan få tilgang til denne informasjon ved å kontakte oss. På bakgrunn av eventuelle innsigelser foretar vi sletting av informasjon om deg i det omfang, du ønsker det.
Klagetilgang
Hvis du vil klage på ditt kjøp, skal du rette henvendelse til vår kundeservice på info@soundstorexl.no eller +45 70273041. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du inngi en klage til relevante nevn på området, så lenge betingelsene for det er oppfyldt.