Tilbake til infosenteroversikten

Kjøpsbetingelser for privatkunder

 

Klikk her for å se handelsbetingelser for bedriftskunder


Music Group Denmark A/S og denne webshop vil fremover benevnes som “selger, oss, vi, vår, webshoppen”, mens den direkte kjøpende kunde hos Music Group Denmark A/S vil benevnes som “kunde, deg, din, du, ditt”. 


Adresse:

Music Group Denmark A/S
Norddigesvej 4, 1. tv

8240 Risskov

Danmark
info@musicgroup.dk
Tlf. +45 70273041

Aksjeselskap
CVR nr.: DK33777175
Etableringsår: 2011

Levering

Alle priser opplyst på vår webshop tillegges en fast fraktpris. Fraktprisene kan variere alt etter ordrens størrelse, leveringssted og vekt. Vi forbeholder os retten til å oppkreve den reelle fraktpris, såfremt det er snakk om varer som overskrider fraktselskapenes standarddimensjon- og vektbegrensninger. Kjøper vil naturligvis blive opplyst om dette, før ordren gjennomføres.   

Bemerk at du under ordreavgivelse har mulighet for å angi en alternativ leveringsadresse. Denne kan benyttes såfremt det bestilte utstyr skal leveres på en sekundær adresse f.eks. på din arbeidsplass.


Hvis du gjerne vil vite hvem som leverer din ordre, kan du logge inn på "Min konto" via vår webshop, hvor det i de fleste tilfeller er opplyst, hvem som leverer ordren. Såfremt dette ikke er opplyst, er du velkommen til å sende oss en mail.

 

Betaling

På webshoppen kan det betales med nedenstående betalingsmidler. Når betaling er mottatt sender vi varene til deg.

Kort

Visa
Mastercard 

MasterCard Debit 
Maestro  
Visa Electron 

Beløpet trekkes først på kortet ditt, når varene sendes fra webshoppen. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det, du har godkjent ved kjøpet.

Bankoverførsel 

Ingen gebyrer

Du overfører totalbeløpet til vår bankkonto i Spar Nord Bank A/S:

 

BIC / Swift code: SPNODK22

IBAN nr.: DK3690044576756068

 

Gavekort

Ved bruk av gavekort, kan det bare benyttes én gavekortkode per kjøp.

Priser


Vi tar forbehold for prisfeil på siden og forbeholder oss retten til å annullere en handel, hvis det er oppgitt feil pris på hjemmesiden, da disse er autoberegnet. Den automatiske bekreftelse på bestillingen, som genereres ved kjøp, er derfor en kopi av handlekurven og ikke vår aksept på at handlen gjennomføres.
Det er mulig for deg å se dine tidligere ordrer ved loginn på vår nettbutikk. Etter log inn kan du f.eks. printe kjøpsfaktura og lignende.

 

MVA


Ved kjøp på SoundStoreXL.com til levering i Norge betaler du ikke dansk mva. Du ser derfor prisene i DKK uden mva, og du kjøper på SoundStoreXL.com uten dansk mva. 
Når du bestiller varer fra en utenlandsk nettbutikk, må du i de fleste tilfeller betale merverdiavgift på 25 prosent når varen kommer til Norge.
Du slipper å betale merverdiavgift hvis varesendingen har en verdi innkludert frakt og forsikring på under 350 kroner. Dette avgiftsfritaket gjelder alle varer med unntak av alkohol og tobakk.
Les mer her http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/


Toll

 

Pris for fortolling: Den som frakter varen (i de fleste tilfeller Posten, Bring, UPS eller GLS) tar som regel betaling for fortollingsjobben. Dette er ikke et gebyr til Tollvesenet, men en betaling fraktselskapet tar og denne ER BETALT av SoundStoreXL.com og innkludert i prisen på varen.

 

Returvarer / Angrerett
 

Les mer her: Returnering

 

Du har 30 dagers angrererett, når du handler på webshoppen

Angreretten utløper 30 dager etter den dagen du;

    1.    har mottatt din vare

    2.    får den sidste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

    3.    får det siste parti, eller den siste del i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om levering av en vare, som består av flere partier eller deler


Du må benytte vårt returskjema for angrerett og sende kopi av denne med i retur. 

Du kan ikke angre ved blot å nekte mottakelse av varen uten samtidig å gi oss tydelig meddelelse om dette.


Visse varer kan i kraft av deres art ikke returneres med vanlig frakt. Dette gjelder vanligvis for varer over 30 kg eller 2 meter i lengden.
 

Varer unntatt fra angreretten

Webshoppen forbeholder seg retten til ikke å ta demovarer, bestillingsvarer, bestillingskjøp og skaffevarer i retur. Det kan f.eks være varer avkortet i metermål etter din bestilling, eller varer fremstilt spesielt til deg. I tillegg gjør vi oppmerksom på, at følgende varegrupper ikke tas i retur, da det er umulig å vurdere i hvilket omfang de har vært benyttet: pickups, pickupnåler, pærer, væsker, maling og lignende, men dog ikke begrenset til de nevnte artikler.
 


Hvis du ønsker å sende en vare i retur, skal du følge denne guide for vare-returnering:

 

Betingelser for returnering

Alle returneringer må skje etter avtale med oss for å være gyldige. Det er derfor ikke mulig å returnere en vare, uten forutgående avtale. 
Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav.

Varer tas bare i retur i ubrutt originalemballasje, og såfremt eventuel medfølgende software ikke er aktivert. Kort fortalt, må varer alltid returneres og mottas hos oss i minimum samme stand som de ble avsendt herfra, så derfor ber vi deg sørge for, at varen er forsvarlig pakket inn.  Du har nemlig selv ansvaret for varen, frem til vi mottar den. Ta derfor vare på ditt track and trace nummer.

 

Vi ber deg legge ved en kopi av ordrebekreftelsen sammen med varen eller annen dokumentasjon for ditt kjøp.

Hvis du benytter din angrerett, refunderer vi kjøpsbeløpet mottatt fra deg, herunder leveringkostnader (dog ikke ekstrakostnader som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste form for standardlevering, som vi tilbyr og aldri mer enn du selv har betalt ved kjøpet), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 30 dager fra den datoen, hvor vi har mottatt meddelelse om din beslutning om å angre denne avtalen.

OBS. Vær her oppmerksom på at du selv står for fraktkostnader når du returnerer en vare til vårt lager. De fraktkostnader vi tilbakebetaler ved benyttelse av angreretten er derfor bare frakten fra vårt lager og frem til deg som kunde.


Vi gjennomfører tilbakebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttet ved den opprinnelige transaksjon, med mindre du spesifikt har innvilget i annet. Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen, frem til vi har mottatt varen i retur, med mindre du før det har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

Tilbakebetaling:

Du får tilbakebetalt det beløp, du har innbetalt til oss for selve varen ved kjøpet så fort som mulig og senest 30 dager etter du har meddelt oss, at du angrer kjøpet.
Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte kjøpet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbakeføres beløpet til det betalingskortet, du brukte ved kjøpet.
Du kan ikke få tilbakebetalt et høyere beløp enn du har betalt. 

 

BEMERK:
Vi kontroller alltid våre returvarer og du kan miste ditt kjøpsbeløp helt eller delvist. Dette skjer hvis varens verdi er forringet fordi et eller fler av følgende forhold gjør seg gjeldene:

  • Du reelt har tatt varen i bruk
  • Den er blitt skadet, mens du hadde ansvaret for den
  • Du har håndterert varen på annen måte, enn det var nødvendig, for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måten, som de fungerer på
  • Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten, som følger av plombering, eller aktiverer medfølgende software eller lisenser mm.
  • Emballasjen som også betraktes som en del av varen er skadet, og varen bærer preg av å ha vært åpnet, og kan ikke pakkes ned som en ny vare.
  • Du har fått levert en vare som er fremstilt etter dine spesifikasjoner eller varer som har fått et tydelig personlig preg.
  • Du har inngått en avtale om et spesifikt haste-, reparasjons- eller vedlikeholdelsesarbeid som du på forhånd utførlig har anmodet om.
  • Du har fått levert en vare som må antas å bli forringet eller foreldet raskt.
     

Hvis noe er galt med varen (reklamasjonsrett)

Dansk kjøpslovs mangelsregler kan finne anvendelse på varekjøp.

Når du handler på webshoppen har du 24 måneders reklamasjonsrett. 

Du kan derfor reklamere over feil eller mangler som var tilstede, da varen ble solgt. Bevisbyrden ligger hos kunden etter de første 6 måneder jfr. dansk kjøplovs § 83. Varen vil bli reparert, ombyttet, pengene tilbake eller gi avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Det er selvfølgelig et krav, at reklamasjonen er berettiget, og at manglen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldende adferd.

Det ytes ikke support eller garanti på gratis software, som ofte følger med visse produkter i en prøveversjon eller en "Limited Edition"
Support på medfølgende software ytes av produsenten. 

Hvor fort må jeg reklamere?

Du må reklamere innen ”rimelig tid” etter, at du har oppdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter, at manglen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Varen sendes etter forutgående avtale til:

Online Distribution

Norddigesvej 4

8240 Risskov

Danmark
Att.: Reklamasjon

Reparasjon
 

Før du returnerer varen, bes du opplyse oss, hva problemet er, så detaljert som mulig.

I visse tilfeller kan reparasjonstiden minimeres ved at du sender produktet til verkstedet, så kontakt oss for nærmere avtale. 

Bruk gjerne vårt reparasjonskjema og husk å legge ved en fakturakopi

Det er ikke et krav, men det letter vår saksbehandling, og minimerer ekspedisjonstiden for reklamasjonen.

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt per oppkrav eller lignende.

Hvis der skjer en feil på et produkt innen garantiperioden (6 måneders garanti fra kjøpsdato + 18 måneders reklamasjonsrett), skal du gjøre følgende: 
 

   1. Fyll ut vårt online RMA-skjema.

   2.Send det utfyllte RMA-skjema til oss.

   3. Avvent vårt svar med anvisninger for reparasjon.

   4. Send produktet i henhold til våre anvisninger (ofte kan varen sendes direkte til produsenten, da det forkorter reparasjonstiden).

 

  1. ​Når du sender pakken MÅ du legge ved:
    1. Print av RMA skjema (når du har fyllt ut skjemaet mottar du en kopi på din mail)
    2. Kopi av originalfaktura (finnes i din kundekonto)
    3. Oversikt over medsendt utstyr f.eks. strømforsyning
    4. Adresse som produktet skal returneres til etter reparasjon


Vi kommer tilbake til deg innen 24 timer på hverdager.


 

Betingelser for reparasjon

 

  1. Varen skal sendes forsvarlig pakket inn og helst i originalemballasje.

 

  1. Hvis den opplyste feil ikke observeres, eller feilen skylles et annet produkt enn fremsendte, pålegges et undersøkelsesgebyr på DKK 400,- inkl. moms. Beløpet oppkreves pr. faktura, og må innbetales før varen returneres til deg.

 

  1. Vi betaler forsendelseskostnadene i forbindelse med returneringen av varen etter endt reparasjon (bare privatkunder)

  2. Vi sørger for å dekke dine kostnader for tilbakeleveringen, men bare hvis du benytter våre returpakkelapper og bare hvis reparasjonen er omfattet av garantien eller er reklamasjonsberettiget (bare privatkunder)

Dansk kjøpslovs vanlige regler

Hvor annet ikke er spesifisert i overstående tekst følger vi kjøpslovens vanlige regler.
Kontrakten er utformet og inngås på dansk og er ikke tilgjengelig på vår webshop, hvorfor du bør printe og ta vare på ordrebekreftelsen. Vi forbeholder oss retten til å annullere en handel, hvis det er oppgitt feil pris på hjemmesiden, da disse kan være autoberegnet. Den ordrebekreftelsen som genereres ved kjøp, er derfor en kopi av handlekurven og ikke selgers aksept på at handlen gjennomføres.

Hvad gjør vi med dine personlige opplysninger (persondatapolitikk)

For at du kan inngå avtale med webshoppen, trenger vi følgende opplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

Mailadresse


Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formål, å kunne levere varen til deg.

Ingen personlige opplysninger som registreres på vår webshop blir på noe tidspunkt overdratt, solgt eller gjort tilgjengelige for tredjemand. Alle informasjoner oppbevares på betryggende vis, og er kun tilgjengelige for våre betrodde medarbeidere.
 
I forbindelse med evt. elektronisk betaling brukes en sikker kryptert metode gjennom det benyttede webshopsystem. Det er en godkjent tilbyder med godkjennelse fra E-merket.
 
Shopsystemet anvender cookies til styring av innholdet i handlekurven. En cookie er kort fortalt betegnelsen for en fil som gjemmes på kjøpers egen PC. Vi benytter disse cookies til å gjenkjenne kunder og for eksempel huske, hvilke varer som er i handlevognen når du handler online i vår webshop. Det er dessuten mulig for deg å be systemet gjemme dine egne adresseopplysninger til neste besøk . Ønsker du på et senere tidspunkt å slette de informasjoner som lagres via cookies, kan dette skje via browserinnstillingene. I Internet Explorer skjer det eksempelvis via menyen "Funksjoner" og menypunktet "Internetinnstillinger".
 
Dessuten registrerer vi den IP-adresse hvor fra kjøp foretas. Denne informasjonen finner normalt ingen anvendelse, men kan brukes i en eventuel politietterforskning. IP-adressen oppbevares så lenge, det er nødvendig i forhold til en eventuel politietterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!


Personopplysningene registreres hos Music Group Denmark og oppbevares i fem år, hvor etter opplysningene slettes.

Når der innsamles personopplysninger via vår website, sikrer vi, at det alltid skjer ved avgivelse av ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om presis, hvilke opplysninger, som innsamles og hvorfor. Direktøren og kundeservicemedarbeidere hos Music Group Denmark A/S har tilgang til de opplysninger, som registreres på deg. Den dataansvarlige på webshoppen er Direktør Palle Bertelsen.


Som registrert hos Music Group Denmark A/S har du alltid rett til å gjøre innsigelse mot registreringen. Du har også rett til innsikt i, hvilke opplysninger, som er registrert på deg. Disse rettigheter har du etter Persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Music Group Denmark via info@musicgroup.dk

Loggregistrering

Vi anvender en loggstatistikk på vår webshop, hvilket betyr at et statistikk-system samler opp informasjon, som kan gi oss et statistisk bilde av, hvor mange besøkende vi har, hvor de kommer fra og hvor på vår webshop de dropper ut mv.
Loggstatistikken anvendes bare med det formål å opptimere vår webshop.
 
Du kan fritt velge å få din mailadresse lagt til på vår mailingliste i webshopsystemet. Etter å ha blitt lagt til, vil du løpende motta nyheter og annen informasjon vedrørende vår webshop. Denne service kan når som helst meldes til og fra etter ditt ønske.
 
Når du er registrert i vårt webshopsystem, har du i henhold til persondataloven alltid rett til å gjøre innsigelse mot registreringen og til å få innsikt i de opplysninger, som vi har på deg. Du kan få tilgang til denne informasjon ved å kontakte oss. På bakgrunn av eventuelle innsigelser foretar vi sletting av informasjon om deg i det omfang, du ønsker det.

 

Klagetilgang

Hvis du vil klage på ditt kjøp, skal du rette henvendelse til vår kundeservice på info@musicgroup.dk eller +45 70273041. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du inngi en klage til relevante nevn på området, så lenge betingelsene for det er oppfyldt.